Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/complexrower.pl/includes/menu.inc).

Przygotowanie fizyczne do praktykowania narciarstwa

Nim postawimy w tym roku pierwszy raz ślizgacze na stoku musimy się do tego odpowiednio przygotować. Mentalnie, sprzętowo ale również fizycznie.


Wydolność cielesna narciarza ma istotny wpływ na poziom bezpieczeństwa.



stok narciarski we włoskich Alpach
Author: gakusei 88
Source: http://www.flickr.com


Jednostka, która nie jest dostatecznie przygotowana do narciarskiego sezonu stwarza zagrożenie nie jedynie dla własnego zdrowia, lecz też pośrednio dla drugich narciarzy, co wydaje się bezdyskusyjne. Narciarz o niskiej wydolności szybciej ulega utrudzeniu, stąd tak bezpośrednie przełożenie kondycji na pułap bezpieczeństwa.

Jeśli pragniesz bez zwłoki wyszukać pokrewne teksty dotyczące tego problemu, zobacz dodatkowe info (https://www.hotelsolar.com.pl/) na podobnej witrynie.

Wynika więc zapytanie, jak jednostki na co dzień malutko aktywne muszą przyszykować się do narciarskiego sezonu oraz co powinny czynić w czasie jego trwania, by praktykowanie narciarstwa było dla nich nie jedynie miłe, ale również bardziej bezpieczne? Jednostki, które z różnych powodów prowadzą sedenteryjny tryb życia, muszą bezwzględnie powiększyć poziom aktywności cielesnej już jesienią. Dla w wyższym stopniu „leniwych” praktykantów sportów śnieżnych zaproponować możemy stosowanie się do zasady: „3 x 30 x 130”, co oznacza, że powinno się wykonywać wysiłki fizyczne choć 3 razy na tydzień, po minimum 30 minut, z intensywnością, jaka powoduje przyrost częstości skurczów serca do około 130 sk./min. Najodpowiedniej więc stosować wysiłki o charakterze tlenowym, a więc pracę o stałej intensywności. Może być to dla przykładu trucht, jazda na rowerze, jazda na wrotkach, pływanie etc. Jeśli chodzi o narty Włochy jak na narty to do Włoch są świetnym wyborem.




Na blisko 10 dni przed planowanym wyjazdem możesz wykonać serię intensywnych ćwiczeń cielesnych opartych na skurczach ekscentrycznych, a zatem takich, jakie cechują się podniesieniem naprężenia i długości mięśni dolnych kończyn. Jednostkom początkującym polecam narty z instruktorem - informacje.